Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Uiteindelijk toch een keuze gemaakt voor 2015?

Discussie gestart

Hans B

Vanwaar een keuze voor Phoenix.
Is het niet handiger van de I-10 via de 60 naar Prescott te rijden.
#121 - 22-12-2014, 16:42 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Dirc

Voor de apache trail. Doen we die niet dan is het wellicht een betere keuze.
#122 - 22-12-2014, 17:49 uur

Dirc

Is er nog ergens een spookstadje wellicht tussen Panamint en LA? Bodie - look - a - like?

By the way, de route wordt hoogstwaarschijnlijk degene via de Apache trail en Page. Mede omdat de Apache trail en Antelope Canyon voor mij nieuw zijn.
#123 - 23-12-2014, 12:08 uur
« Laatst bewerkt op: 23-12-2014, 12:13 uur door Dirc »

Cees A

De enige ghost town die in me opkomt is Calico, bij Barstow. Maar daar kom je niet echt langs.
Op jouw route (via Mojave en Lancaster neem ik aan) liggen alleen een paar fake-ghost towns.
Bij het vliegveld van Mojave is een boneyard. Eigenlijk ook een soort ghost town dinges nietwaar ?
Misschien heb je iets aan de kaart van South Califonia van Roadsite America met daarop alle "bezienswaardigheden".
Let op ! Bezienswaardigheden staat hierboven niet voor niets tussen aanhalingstekens. Er zijn dingen bij waar ik nog geen mm voor om zou rijden.
Maar kijk zelf maar eens: http://www.roadsideamerica.com/map/ca-south
Voor andere delen van het land even op tabblad "maps" klikken
#124 - 23-12-2014, 12:42 uur

Marianne

Geen bodie-lookalikes vrees ik, maar je kunt eens kijken op www.ghosttowns.com. Bovenin kun je de staat aankiezen en dan verder klikken op het kaartje. Bij Inyo vind je wel wat, maar je kunt ook kijken of er iets bij zit op andere delen van je route.

Marianne
#125 - 24-12-2014, 12:37 uur
« Laatst bewerkt op: 24-12-2014, 13:07 uur door Marianne »

Dirc

Gaan we doen!
#126 - 24-12-2014, 12:59 uur

Yessica

Leuk hoor, de Apache Trail! Ga dan ook zeker lunchen in Tortilla Flat.
Op het einde van de Apache Trail ligt Goldfield Ghost Town, niet authentiek, maar wel erg leuk en zeker fotogeniek.

(Pffff....zo veel mooie dingen in Arizona. Ik moet eigenlijk wegblijven van dit soort topics of ik heb helemaal geen zin meer om te verhuizen....)
#127 - 24-12-2014, 23:13 uur

Dirc

Dit mag hem worden. Natuurlijk heb ik veel meer tips en mogelijkheden onderweg dan die hierin staan voor mezelf genoteerd.

Citaat
1. Amsterdam - Las Vegas (Vliegen)
2. Las Vegas - Panamint Springs (355 km, 4u 17 min)
--Death Valley via Shoshone en Badwtr Rd
3. Panamint Springs - Los Angeles (Sherman Oaks) (353 km, 3u 20 min)
--Red Rock Canyon SP
4. Los Angeles (Sherman Oaks)
--Griffith, Hollywood, Santa Monica, Walk of Fame
5. Los Angeles (Sherman Oaks)
--Universal studios
6. Los Angeles (Sherman Oaks) - Los Angeles (Annaheim) (67 km, 50 min)
--Annaheim Disney California
7. Los Angeles (Annaheim) - San Diego (155 km, 1u 30 min)
-- Old Town, Stad verkennen
8. San Diego
--Seaworld of San Diego Zoo
9. San Diego - Joshua Tree (272 km, 3u 17 min)
--Via Palms to Pines Scenic Byway 74
10. Joshua Tree - Phoenix (490 km, 5u 15 min)
--Joshua tree, Keys view, Cholla Cactus Garden, Arizona Mills
11. Phoenix - Sedona (343 km, 4u 50 min)
--Via Apache trail
12. Sedona - Monument Valley (324 km, 3u 30 min)
--Via Flagstaff
13. Monument Valley - Page (195 km, 2u)
--Antelope Canyon, Lake Powell
14. Page - Williams (304 km, 3u 20 min)
--Via Grand Canyon
15. Williams - Las Vegas (469 km, 5 u 20 min)
--via Kingman - Oatman- Seligman, Hoover Dam
16. Las Vegas
--Fremont
17. Las Vegas
18. Las Vegas
19. Las vegas
20. Las Vegas
21. Las Vegas - Amsterdam (Vliegen)

Nu de tickets ook geboekt zijn kan ik gaan zoeken naar de huurauto voor een goede prijs en de overnachtingen.
Las Vegas zijn natuurlijk voldoende aanbieding sites voor te vinden en ik neig naar NYNY (omdat ik TI en PH al gehad heb en wel een beetje in het midden van de strip wil zitten tegen een niet-hoofdprijs).

Voor monument valley zou ik moeten kijken of ik voor The View ga of iets in Mexican Hat  / Kayenta of andere mogelijkheden.
Hetzelfde geldt voor LA. Ik slaap daar op 2 plaatsen en moet me daar nog eens over informeren.
Tips voor handige overnachtingen zijn altijd welkom natuurlijk.
#128 - 28-12-2014, 11:43 uur

Marianne

Waar zoek je nog accommodatie? En wat zijn je overwegingen daarbij? Prijs, ligging, luxe?

Marianne
#129 - 28-12-2014, 12:37 uur

Dirc

Ik heb nog niets vastgelegd en weet ook niet waar ik dat van te voren ga doen. Enerzijds is het natuurlijk prettig wanneer je weet dat je je hotel binnen stapt aan het einde van de dag en je kunt zo terecht. Aan de andere kant is het ook niet erg om ter plekke iets te zoeken. Wellicht goedkoper, maar het kost wel weer tijd.

Wij hoeven geen 5 sterren hotels heel de vakantie maar gewoon een schone overnachtingsplaats met mogelijkheid om te slapen. Hostels vallen af en hotels met zwembad zijn leuk op de dagen dat er tijd over is, maar om hier nu iedere nacht een fortuin aan uit te geven is zonde. Mooi meegenomen als het erbij zit.
#130 - 28-12-2014, 13:08 uur

Cees A

Misschien heb ik deze tip in een van de (vele) vorige pagina's al gegeven, maar zo niet:
Bij Denny's restaurants liggen bij de ingang de groene couponboekjes van Hotelcoupons.com.
Hierin vind je coupons voor goedkope overnachtingen.
Bij McDonalds liggen rode couponboekjes van een andere uitgever waarvan ik de naam even niet weet en waarvan ik dus geen website kan geven.
Met die 2 boekjes kom je een heel eind.

Om je een idee te geven hieronder de online versie voor de staten UT, CO, NM en AZ. Blader 'm maar eens door.
 http://issuu.com/tmg-composing/docs/4corners?e=4390821/2009404
Boekjes van andere staten vind je hier: https://www.hotelcoupons.com/find-a-guide/view-guide/
#131 - 28-12-2014, 13:46 uur

Dirc

Heb nu een Jeep Liberty voor de volledige 20 dagen gevonden voor 569,13 EUR.
Volgens mij kan ik geen andere verzekeringen bij kiezen:

Additional Benefits With This Deal:
3rd Party 1 million USD
ZERO Deductible
Wheels, Glass & Underside cover

Your rental includes:
Unlimited mileage
Rental Rates & VAT
Airport Taxes
Collision Damage Waiver
Theft insurance
Third party insurance / RLP + SLI
Premium Location Fee
Sales Tax
Wheels, Glass & Underside insurance
Chosen Pack

[Edit]: Zouden we in Vegas geen auto nemen, dan scheelt dit ongeveer 100 euro. Dan maar wel een auto. Altijd handig voor de outlet o.i.d..
#132 - 28-12-2014, 22:48 uur
« Laatst bewerkt op: 29-12-2014, 09:35 uur door Dirc »

Dirc

Als ik trouwens via LV door DV naar Panamint Springs rij, is dan de 178 (Badwater Road) een aanrader boven de 127 en 190 richting Zabriskie?
#133 - 30-12-2014, 17:19 uur

Marianne

Ik vind de route via Shoshone en de Badwater road erg mooi. Volgens dit overzicht is het ook de meest scenic route van Las Vegas naar DV. Wij hebben het twee keer gereden, in 2006 en in 2013. Voor Zabriskie Point moet je dan een klein stukje naar rechts op de 190.

In Sedona heb ik eens in de Super8 overnacht (zie mijn 2011-verslag). Prima motel en een goed restaurant op het terrein.
In Page is de Days Inn & Suites erg mooi. Maar wil je minder geld uitgeven dan is de Motel6 natuurlijk prima. Als je geen keten wilt kijk dan eens naar Lake Powell Motel.

Marianne
#134 - 30-12-2014, 19:05 uur

Dirc

Handig linkje!

Ketens zijn prima hoor. In LA al een aantal aardige hotels gevonden die toch betaalbaar zijn. Ik ga geen 200 euro per nacht betalen als ik de hele dag in Universals ben natuurlijk.
#135 - 30-12-2014, 20:16 uur

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15