Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Yosemite Park

Discussie gestart

rjjmpeeters

We komen vanuit Sacramento en gaan dan naar Oakhurst (ligt ten zuiden van Yosemite Park). Van welke kant (meeste bezienswaardigheden) kunnen we het beste Yosemite inrijden? Dus van oost (Tioga) naar de zuidkant of via ingang aan de westkant naar het zuiden?
#1 - 16-04-2005, 12:54 uur

Hans B

Hallo rijmpeeters,
Je vraag even in 2 stukken knippend. 1. Tioga-road 2. Yosemite westkant.
De tioga-road is zoals je wel gezien hebt een weg dwars door het park. Ik heb het 2x gereden en het is een hele bijzonder mooie route om te rijden. Het hoogste punt ligt op 9950ft. Echter als je aan de oostzijde uitkomt, waar wil je dan langs naar Oakhurst? Je zult dezelfde weg terug moeten.
Yosemite westkant. Hier heb je de valley met prachtige wandelingen, watervallen en rotspartijen verder heb je de Glacier Point Road een prachtige weg omhoog naar 7250ft, met verschillende uitzichtpunten en meer zuiidelijk de Mariposa Grove met z'n giant sequoia's. Vandaar ga je het park uit en ben je al bijna in Oakhurst
Als ik het voor het keizen had zou ik zeggen, blijf aan de westkant.
Succes, Hans B.
#2 - 16-04-2005, 15:46 uur
« Laatst bewerkt op: 16-04-2005, 15:49 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Jacko

Op dit momemt zijn  glacierpoint en Mariposa Grove zijn op dit moment nog afgesloten. Verwacht wordt dat ze rond juni weer open gaan. Er is nl. zeer veel sneeuw gevallen.
De watervallen zijn nu wel echt schitterend.
#3 - 17-04-2005, 07:55 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15