Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Florida 2018 met baby

Discussie gestart

Cees A

Eerst iets over Homestead. 
Je overnacht niet in Homestead omdat de afstand Miami -Key West te groot zou zijn.
Je overnacht in Homestead omdat je Everglades en (eventueel) Fruit and Spicepark wil bezoeken.

Dan je 2 routes
Route 1 zou je kunnen doen als je per se een bron in Ocala Forest wil bezoeken.
Kies dan niet voor Juniper Springs, maar voor Silver Springs:  http://www.silversprings.com/
Siver Springs is weliswaar meer toeristisch dan Juniper Springs, maar het  is ook mooier en toegankelijker dan Juniper Springs.
O ja, bezoek aan Silver Springs kost je ongeveer een halve dag dus dan zou ik een overnachting in die omgeving inplannen, hou daar even rekening mee.

Route 2 komt in beeld als je geen bron wil bezoeken.
Dat je bij deze route 2X dezelfde route Daytona - St.Augustine rijdt  ben ik niet met je eens.
Tenminste, dat hoeft niet.  Je kunt heen via Interstate 95 zodat je een beetje op tijd in St.Augustine bent.
Terug kun je de 1 nemen langs de kust.  Da's geen opschietweg, maar in Daytona heb je toch geen bijzondere dingen gepland
#16 - 22-06-2017, 21:33 uur

Dirc

Uit je "per se een bron" maak ik op dat jouw voorkeur zonder bron is.
Dan is route 1 nog steeds korter qua KM's als je bovenlangs Ocala rijdt? Vanwaar zou je dan de I95 en 1 rijden?
#17 - 22-06-2017, 21:43 uur

Cees A

Het gaat niet om die bronnen, het gaat om de gevolgen van zo'n bezoek voor de rest van je schema.

Zonder bron-bezoek is het vanaf Orlando 2 uur en vanaf Crystal River 2½ uur rijden naar St.Augustine.
Die relatief korte reistijd geeft je de rest van de dag tijd om St.Augustine en het fort te bekijken.

Een bezoek aan bijvoorbeeld Silver Springs kost je ongeveer een halve dag.
Die halve dag gaat ten koste van je tijd voor St.Augustine.
Dat kun je dan weer compenseren met een extra overnachting, bijvoorbeeld in St.Augustine.
Je moet dan wel goed kijken waar je die extra nacht vandaan haalt zonder dat je je probleem verschuift ............
#18 - 23-06-2017, 09:07 uur

Dirc

Ik kan wellicht een dagje Miami missen in het begin dan hou ik daar alsnog een hele dag over.
Dan wordt het Crystal River - Silver Springs - St Augustine begrijp ik.

Qua steden heb ik dan (ex. dag van aankomst en vertrek):
-1 volle dag Miami
-1 volle dag Ft. Meyers
-2 volle dagen Tampa / St. Petersburg
-2 volle dagen Orlando
#19 - 23-06-2017, 10:30 uur

Cees A

Dan wordt het Crystal River - Silver Springs - St Augustine begrijp ik. 
Ja, dat kan.
Je zou ook, na je bezoek aan Silver Springs, diezelfde middag nog door kunnen rijden naar St.Augustine.
Je hebt dan 2 overnachtingen in, en dus één volle dag voor,   St.Augustine. 
2 overnachtingen in dezelfde plaats is misschien beter/ aantrekkelijker dan 2X verhuizen. Maar da's aan jou.
#20 - 23-06-2017, 12:14 uur

Dirc

Het zou dan zoiets worden. Ik ben er zelf nog niet over uit of dit nu beter is. De bronnen lijken me zeker wel mooi maar dit betekent wel dat we meer plaatsen maar 1 nacht blijven. De reisafstanden zijn allemaal wel een stuk korter natuurlijk.
Dag 13 zouden we dan nog door kunnen rijden naar St. Augustine. Alleen dan lijkt me de bronnen én Manatees welk weer veel worden op 1 dag. Volgens mij kost beide ongeveer 0,5 dag.

Citaat
1. Düsseldorf - Miami
2. Miami
3. Miami - Homestead (54 km / 1 uur)
--Everglades NP / Fruit and Spices
4. Homestead - Key West (205 km / 2 uur, 45 min)
5. Key West - Homestead (205 km / 2 uur, 45 min)
--John Pennekamp snorkelen / glasbodemboot
6. Homestead - Naples (180 km / 2 uur, 20 min)
--Hwy 41 Via Big Cypres / fietstocht of tramtocht Shark Valley
7. Naples - Fort Meyers (70 km / 1 uur)
--Corkscrew Swamp Sanctuary
8. Fort Meyers
--Sannibel Island-Captiva, fietsen, J.N. Ding Darling
9. Fort Meyers - Tampa (203 km / 2 uur)
--Sarasota / Bradenton
10. Tampa / St. Petersburg
11. Tampa / St. Petersburg
12. Tampa / St. Petersburg - Crystal River (126 km / 1 uur, 30 min)
--Florida Aquarium / Tarpon Springs
13. Crystal River - Silver Springs (73 km / 1 uur, 5 min)
--In de ochtend zwemmen met Manatees
14. Silver Springs - St. Augustine (124 km / 1 uur, 35 min)
15. St. Augustine - Daytona (99 km / 1 uur, 8 min)
16. Daytona - Orlando (91 km / 1 uur)
17. Orlando
--Downtown Disney, Flea market, outlet, Old Town, Celebration
18. Orlando
19. Orlando - Titusville / Cocoa Beach (96 km / 1 uur)
--Kennedy Space Center
20. Titusville / Cocoa Beach - Ft. Lauderdale (287 km / 2 uur, 8 min)
21. Ft. Lauderdale - Miami (46 km / 45 min)
--Sawgrass Mills Mall
22. Miami - Düsseldorf
--Aankomst 12 mei
#21 - 23-06-2017, 14:27 uur
« Laatst bewerkt op: 23-06-2017, 14:29 uur door Dirc »

Cees A

Ik ben er zelf nog niet over uit of dit nu beter is. De bronnen lijken me zeker wel mooi maar dit betekent wel dat we meer plaatsen maar 1 nacht blijven. De reisafstanden zijn allemaal wel een stuk korter natuurlijk.
Dag 13 zouden we dan nog door kunnen rijden naar St. Augustine. Alleen dan lijkt me de bronnen én Manatees welk weer veel worden op 1 dag. Volgens mij kost beide ongeveer 0,5 dag.   

Mijn mening (voor wat ie waard is)
Die bronnen in Ocala Forest is meestal niet iets dat men bezoekt op een 1e Floridatrip.
Op jouw trip echter zou je er, met een overnachting in Silver Springs, tijd voor hebben.
Dat gaat dan wel ten koste van een dag Miami, maar ik ben geen Miami-fan dus dat vond ik persoonlijk niet zo'n bezwaar.   wink

Algemene conclusie:
Het is bij ieder schema dat al redelijk vol gepland is en waaraan je later nog iets wil toevoegen altijd een kwestie van kiezen.
Bij jouw schema is dat niet anders.    Hier een dagje extra toevoegen betekent ergens anders een dagje inleveren.
Kiezen dus.............. Keuzes worden bepaald door persoonlijke voorkeur en wat je belangrijk vindt.

Die andere keuzemogelijkheid die je zelf ook al noemt is er natuurlijk ook nog.
Als je het zwemmen met Manatees laat vallen heb je (meer) tijd voor Silver Springs en kun je daarna nog doorrijden naar St.Augustine.
Je blijft dan 2 nachten in St.Augustine en daarmee vervalt in ieder geval op dat deel van je reis het bezwaar van iedere dag verhuizen.
#22 - 24-06-2017, 10:15 uur
« Laatst bewerkt op: 24-06-2017, 18:16 uur door Cees A »

Dirc

Gelukkig hebben we nog tijd om te kiezen. Ergens nog iets schrappen geeft wel veel rust.
We kunnen Silver Springs schrappen of Crystal River of St. Augustine/Daytona.
Wat ook kan is t hele noordelijke deel bewaren voor een tweede Florida reis natuurlijk.

Zijn er trouwens pretparken in Orlando die voor een dreumes van 2 de moeite waard zijn?
Ik denk zelf dat het moeilijk wordt omdat je dan 80% niet kunt doen, maar wellicht heeft er iemand ervaring?
#23 - 24-06-2017, 16:09 uur
« Laatst bewerkt op: 24-06-2017, 16:15 uur door Dirc »

Cees A

Gelukkig hebben we nog tijd om te kiezen. Ergens nog iets schrappen geeft wel veel rust. 
Precies.   Maar vooralsnog is er geen noodzaak om nog meer te schrappen.  Toch ?
#24 - 24-06-2017, 18:09 uur

Dirc

Nee klopt in principe is de route oke zo. Maar wat je zei dat als je een van bovengenoemde keuzes maakt, heb je tijd over om ergens langer te blijven. ALS je dat zou willen.
#25 - 24-06-2017, 18:11 uur

Dirc

Dag 5: I.p.v. fietsen in Shark Valley kun je de route ook afleggen met de rondrit-tram die daar rijdt.
Die tram rijdt dezelfde route als je met de fiets zou rijden en de tram stopt ook enige tijd bij de uitzichttoren halverwege de route.
Fietsenhuur in Shark Valley is op basis van first come first serve. Wees er dus vroeg bij als je wil fietsen
Volgens mij hebben ze kinderzitjes.
Aan Hwy 41 zitten ook diverse bedrijven die airboattours verzorgen.

Is de loop road over de 94 ook aan te raden of is de 41 + fietstocht/tramtocht voldoende voor 1 dag?
#26 - 17-08-2017, 15:30 uur

Terpies

Is de loop road over de 94 ook aan te raden of is de 41 + fietstocht/tramtocht voldoende voor 1 dag?

Ik vond de Loop road een stuk leuker dan Shark Valley. Je betaalt eerst om het park in te komen, en daarna ook nog eens per persoon een aanzienlijk bedrag voor de tram. Vond dit zeer ongebruikelijk voor een NP, dus wij hebben de tram gelaten voor wat het was. Het was in juni te warm om te fietsen, (uiteraard ook tegen betaling), dus we zijn maar verder gereden, en hebben ons toen vergaapt aan de enorme hoeveelheid alligators in de poelen en sloten langs de looproad.

Wij hebben een airboat tour gedaan bij Corey Billie's langs de Hwy-41.

Kijk voor een impressie hier mijn filmpjes https://youtu.be/fHop6W2EgOM en https://youtu.be/siEjuXKmhtY
#27 - 17-08-2017, 15:40 uur

Dirc

Cool!
We kunnen dus kiezen. De loop road aan de 94 of de fiets/tram bij shark valley aan de 41.

Een andere vraag nog: Ik heb een dag Naples - Ft. Meyers gepland. Dit is slechts 45 km.
Is het verstandig om hier te overnachten bij Ft. Meyers beach omdat je dan ook dicht bij de toegang tot Sanibel zit?
#28 - 17-08-2017, 15:42 uur

Terpies

Ik zou in ieder geval Siesta Key (bij Sarasota) niet overslaan, dit vond ik prachtig en een van de mooiste stranden in Florida.

En op de Keys zou ik zeker (vroeg!!!) naar Bahia Honda State Park gaan....prachtige baai en heerlijk strand om lekker te zwemmen en snorkelen.
#29 - 17-08-2017, 16:03 uur

Cees A

Cool!  We kunnen dus kiezen. De loop road aan de 94 of de fiets/tram bij shark valley aan de 41. 
Waarom kiezen ? 
Als je een beetje op tijd uit bed komt kun je best airboattour EN Shark Valley EN de Loop road doen.
Dat je voor de tramtour en fietsenhuur in Shark Valley apart moet betalen is inderdaad zo.
Fietsenhuur gaat per uur. Kosten bedragen 9 $ per uur.
Om je een idee te geven, wij reden het complete rondje in 2 uur en 10 min, maar die 10 min kregen we gratis.
Shark Valley hoort bij Everglades National Park, dus v.w.b de entree gebruik je je parkpas.
Nou we het over die parkpas hebben, die pas kun je ook gebruiken voor Castillo de San Marcos in St.Augustine.
Dit fort wordt beheerd door de National Parkservice dus ook hier is je pas geldig.

Een andere vraag nog: Ik heb een dag Naples - Ft. Meyers gepland. Dit is slechts 45 km.
Is het verstandig om hier te overnachten bij Ft. Meyers beach omdat je dan ook dicht bij de toegang tot Sanibel zit? 

V.w.b. overnachten in Ft.Myers, kijk eens naar deze La Quinta aan Summerlin Road.
Linkje: ----> http://www.laquintafortmyersbeachsanibel.com/?cid=local_2039
Ligt op een steenworp van de brug naar Sanibel Island tegenover Sanibel Outlets.
Linkje: ---> http://www.sanibeloutlets.com/  Heb je 's avonds ook nog wat te doen.
In de buurt van die La Quinta liggen overigens nog meer hotels dus je kunt nog kiezen ook.

Bij ons laatste Florida bezoek zaten we overigens in de Hampton Inn bij de Miromar Outlets.
Dat hotel was spotgoedkoop vanwege het verbouwen van de lobby  en het bijbehorende bouwlawaai tussen 09.00 en 16.00 uur.
Gelukkig precies de tijden dat we toch niet in het hotel waren dus who cares. 
Dat hotel lag op 20 min rijden van de brug naar Sanibel Island.
#30 - 17-08-2017, 17:26 uur
« Laatst bewerkt op: 17-08-2017, 17:28 uur door Cees A »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15