Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Formulier 2006

Discussie gestart

andrea1

er is tog maar een oficiele site (die gratis is)
of niet ??
#31 - 25-08-2004, 18:53 uur

heivalido

je kan het heel goed gewoon via de officiele site van de Department of state doen, dat is gratis en het gaat net zo goed als via zo`n betaald bedrijf. Wij doen dit jaar (2005) voor het eerst mee, en zij meteen al uitgeloot, dus dat gaat prima.
#32 - 25-08-2004, 19:11 uur

roonlimburg

Ik ben een tijdje niet meer op dit forum geweest, het was altijd zeer rustig, tot mijn verbazing zie ik nu dat er eindelijk interessante discussies plaatsvinden.
Ook ik sta te trappelen om hier te vertrekken,  net als anderen heb ik gewoon mijn buik vol van de maffia praktijken van de overheid in Nederland.
Wij hebben meegedaan met de DV2004 en de DV2005 loterij maar helaas dus niet uitgeloot. Maar ik zal zeer zeker weer mee gaan spelen met de DV2006 loterij, eenmaal zullen we toch eens tot de gelukkigen gaan behoren hoop ik.
#33 - 08-09-2004, 14:30 uur

heivalido

Dat is de enige juiste instelling, niet opgeven, blijven proberen. Natuurlijk heb ik makkelijk praten als grote mazzelaar, maar wij hadden dat als we geen geluk hadden gehad zeker ook gedaan, doorgaan, doorgaan tot je eens de gelukkige bent,
#34 - 08-09-2004, 19:31 uur

Bakvet

Even terug naar een eerder aspect van deze discussie. Een vriend van me woont al 50 jaar in de VS, z'n vader is destijds geemigreerd omdat hij het niet meer zag zitten in Nederland. Hij heeft een goede baan aan de universiteit en heeft daarnaast een eigen, vrij uniek, bedrijf. Hij is de 70 gepasseerd en denkt er zoetjes aan over na om te stoppen met werken. Tot nu toe kon dat niet echt omdat z'n jongste dochter nog aan een redelijk (niet "uitstekend") aangeschreven universiteit studeerde, dat kostte hem een vermogen.

Maar goed, hij kan het land goed relativeren, ook omdat hij al wat ouder is. Naast al het goede zijn er ook wel dingen die er volgens hem mis zijn:
  • Mensen beginnen te vaak onbezonnen aan een bedrijf, zonder een goed business plan. Binnen een jaar, hooguit twee zijn dat soort initiatieven weer failliet.
  • In veel bedrijven wordt teveel langs elkaar heen gewerkt. Het komt bijvoorbeeld voor dat een verkoopafdeling van een bedrijf contracten afsluit die nooit door hun eigen productieafdeling waargemaakt kunnen worden.
Misschien is er iemand uit de VS op dit forum die dit herkent, of juist niet, of er aanvullingen op heeft?
#35 - 08-09-2004, 23:56 uur

roonlimburg

Die 2 dingen die jij noemt die kunnen overal gebeuren toch?

Sinds een aantal jaren is het in Nederland ook een stuk makkelijker om een eigen bedrijfje te beginnen, sindsdien worden er inderdaad ook veel meer bedrijfjes opgericht maar gaan er ook zeer veel binnen 1 of 2 jaar failliet.

En ook in Nederland of in andere Europese landen zullen er genoeg bedrijven te vinden zijn waarin verschillende afdelingen langs elkaar heenwerken, ik kan er zo een paar opnoemen.

Het zijn dus echt geen typische Amerikaanse problemen.
#36 - 09-09-2004, 15:25 uur

Bakvet

Natuurlijk komt het overal voor, alleen niet in dezelfde mate denk ik. Je kan niet zeggen dat dit typerende verschijnselen zijn voor de Nederlandse economie.  Ik kan me toch voorstellen dat dit in de VS veel sterker speelt. (Maar ben geen deskundige, want ik ga naar dat land op vakantie, ik kom er niet de economie bestuderen.)

Kijk anders eens naar de "wederopbouw" van Iraq. Er zijn miljardencontracten getekend met grote Amerikaanse bedrijven, maar er gebeurt gewoon helemaal geen moer. Men kan het niet waarmaken. Die mensen zitten daar nog in het donker, zonder koelkast e.d. Ik vind dat zoiets het beeld bevestigd. Daarom vroeg ik het ook eigenlijk, zijn er mensen in de USA zelf die dit ook zo ervaren?
#37 - 09-09-2004, 21:46 uur

roonlimburg

Het feit dat men niet echt verder komt met de wederopbouw in Irak kan natuurlijk ook te maken hebben met het feit dat er grote tegenwerking is van groeperingen die er bij gebaat zijn dat de chaos in het land blijft voortduren. Denk maar eens aan alle sabotage acties, ontvoeringen, onthoofdingen van mensen die daar aan het werk zijn om de boel weer op poten te zetten enz.

Ik kan mij best voorstellen dat iemand de 50 jaar in de VS woont constateert dat in de VS meer kleine bedrijven na een korte tijd de fles opgaan en dat er meer bedrijven lijken te zijn die waarvan de organisatie niet loopt zoals het zou moeten lopen, maar of de persoon ook vergelijkingsmateriaal heeft uit andere landen?
Wat betreft het veelvoudig op de fles gaan van jonge bedrijven is hier ook een probleem namelijk, de Nederlandse statistieken van de afgelopen jaren zijn daar heel duidelijk in.

En het tweede probleem speelt ook hier net zo hard, dat heeft te maken met de moderne bedrijfsopbouw, iedere afdeling lijkt meer op een apart bedrijf, een verkoopafdeling probeert dan ook zo goed mogelijk te draaien en dus zo veel mogelijk te verkopen, de productiecapaciteit is niet hun probleem, dat is toch immers de verantwoordelijkheid van een andere afdeling.

Ik kan je ook een raar voorbeeld noemen van een Nederlands bedrijf, een logistiek bedrijf met 2 takken. Een afdeling om vracht te vinden, een afdeling die vervoerd. Omdat de vervoersafdeling nogal hoge prijzen hanteert, besteed de andere afdeling nogal wat vracht uit aan andere bedrijven omdat die goedkoper werken. Is dat scheef of niet?
Ik kan nog meer voorbeelden noemen en ik weet zeker dat die voorbeelden overal te vinden zijn, juist om het feit dat tegenwoordig iedere afdeling van een bedrijf apart werkt en allemaal apart streven naar een goede omzet.

Maar goed, we zijn eigenlijk wel heel erg off topic bezig nu volgens mij haha.
#38 - 09-09-2004, 23:24 uur

tornedoo

nou ik wou vertellen, ik vertrouw dat gedoe van de state department site echt niet.Want als je wint krijg je en brief opgestuurd, je wet maar nooit of je die brief echt ontvangt als die wordt opgestuurd, maar als je met sommige sites meedoet krijg je notificatie via email en telfoon das veel beter.alleen je weet niet welke te vertrouwen ziijn.we moeten aan de winnars te vragen.
#39 - 27-09-2004, 22:58 uur

roonlimburg

nou ik wou vertellen, ik vertrouw dat gedoe van de state department site echt niet.Want als je wint krijg je en brief opgestuurd, je wet maar nooit of je die brief echt ontvangt als die wordt opgestuurd, maar als je met sommige sites meedoet krijg je notificatie via email en telfoon das veel beter.alleen je weet niet welke te vertrouwen ziijn.we moeten aan de winnars te vragen.

Dat is inderdaad wel een probleem, ik heb 2 keer meegedaan en 2 keer niks ontvangen, en beide keren ben ik dan gaan twijfelen of de post wel zijn werk goed heeft gedaan, er is wel eens eerder post vanuit Amerika naar mij verstuurd en nooit aangekomen.
Maar ook de post die naar een agency wordt verstuurd kan natuurlijk zoek raken.
Wat dat betreft zou het wel handig zijn wanneer je ook een berichtje zou ontvangen via e-mail.
#40 - 28-09-2004, 16:38 uur

heivalido

nou geloof me maar, de Department of state is wel betrouwbaar. En de post die ze opsturen komt echt wel aan, behalve als je zelf een verkeerd adres opgeeft. En met de papieren opsturen hebben wij gebruik gemaakt van UPS. Kost een paar centen maar je hebt een leverings garantie en ze ontvangen de brief gegarrandeert 2 dagen na verzenden. Dus dan heb je ook voldoende zekerheid.
#41 - 28-09-2004, 20:29 uur

tornedoo

ja ik twijfel echt ik denk dat ik met en site ga meedoen en mijn ouders met de state department laat meedoen, of is het beter als we allemaal hetzelfde nemen?
#42 - 28-09-2004, 20:59 uur

heivalido

dat maakt niet veel uit denk ik. Misschien is het geen slecht idee om het op alletwee de manieren te proberen.
#43 - 28-09-2004, 21:10 uur

Chiefram

ja ik twijfel echt ik denk dat ik met en site ga meedoen en mijn ouders met de state department laat meedoen, of is het beter als we allemaal hetzelfde nemen?

Weten je ouders wel dat je ze ook mee laat doen en wat je plannen zijn?
En zo ja, kennen ze dan ook de konsekwenties als ze getrokken worden met jou op hun aanvraag en als jij getrokken wordt zonder hun op de aanvraag?  ;)
#44 - 29-09-2004, 08:37 uur

schorpioenvrouw

Precies Chiefram.
Dat bedoelde ik dus gisteren met mijn opmerking. Al enkele malen werd gezegd wat de consequenties zouden zijn van het mee laten doen van de ouders, maar dat lijkt/leek niet tot tornedo door te dringen of het maakt hem niets uit.
En wat jij al eerder zei, je doet natuurlijk heel veel voor je kind, maar ergens ligt toch de grens.
Ik wens tornedo in ieder geval succes met de lottery.
#45 - 29-09-2004, 10:13 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15